KÖPRÜ İNŞAATI

Köprü inşaatları, inşaat mühendisliği uygulamalarının arasında en zoru ve kapsamlısı olarak yer almaktadır. Servis süresinin uzun olması nedeniyle, yapının en güvenli şekilde inşa edilmesi gerekmektedir. Bu nedenle köprülerdeki yük, taşıyıcı kazıklarla anakayaya aktarılacaktır. Körfez Deniz İnşaat, Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nde Türkiye’nin en derin kaya soketini (120 m) ve kaldırılan en büyük kazıklarını (Ø2500 mm ; L=86 m) başarıyla tamamlamıştır. Osmangazi Köprüsü’ nde (İzmit Körfez Geçişi) ise kendi geliştirdiğimiz mühendislik yöntemleri ve ekipmanlar ile Türkiye’nin ilk sualtı kazık çakımı gerçekleştirilmiştir. Taşıyıcı kule temellerin altına 390 adet Ø=2000 mm ; L=35 m boyunda sualtı kazığı çakılmıştır.